Het aantal inschrijvingen overtrof alle verwachtingen, maat liefst 140 Hanse-eigenaren hadden zich opgegeven voor het Hanse-seminar. Ook Hetterschijt had dat niet verwacht en dus moest het programma aangepast worden aan de onverwacht grote belangstelling. En die aanpassing werkte wondergoed uit.
De deelnemers werden opgesplitst in groepen van een man/vrouw of 20 die rouleerden langs de lezingen en demonstraties. Vanaf een uur of half negen stroomde het terrein van Hetterschijt en Peter de Klerk vol met auto’s.
De eerste groep begon om een uur of negen en om een uur of vier hadden alle groepen het programma doorlopen. En dat was zeer geslaagd. Simrad verzorgde een interessante demonstratie van de nieuwste elektronische snufjes, alle belangrijke vaargegevens (snelheid, diepte, wind(richting), positie enz. allemaal af te lezen op één scherm. De jongens van Hetterschijt lieten vervolgens zien hoe je polyesterreparaties kan uitvoeren. Drie toverwoorden daarbij: geduld, geduld en geduld. Peter de Klerk demonstreerde het onderhoud aan verschillende motoren en tenslotte verzorgde de Gert-Jan Port, Volvo-Oceandeelnemer, en nu werkzaam bij North sails, een boeiende lezing over zeiltrim. Ze zullen bij North naar aanleiding daarvan heel wat aanvragen hebben gekregen voor een cunningham .
Door de aanpassing van het programma was er tussen de lezingen en demonstraties steeds voldoende tijd om met andere bezoekers te spreken en ervaringen uit te wisselen. Die afwisseling werkte buitengewoon goed. En te meer daar het team van Hetterschijt gezorgd had voor koffie, soep, broodjes, alcoholische dranken enz. in overvloed. Er werd heel wat afgerammeld, maar absoluut niet van honger en dorst. De verzorging was uitstekend en in combinatie met het leuke programma was de sfeer uitstekend. En dat leverde ook nog de nodige nieuwe leden voor de club op. Kortom heel duidelijk: voor herhaling vatbaar!